5 клас

Дистанційне навчання
18.02.22
Тема: Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Колообіг води.

Виконай завдання запропоновані у відео роліку.

Д/з: опрацювати §30.

15.02.22
Тема: Властивості повітря.
Вправа "Переплутані літери"

1.  ЕНОБ.

2.  ЯТВРІОП.

3.  НЬСИКЕ.

4.  НОЗО.

5.  МАСТЕАРОФ.

Практичне заняття №7.
Дослідження нагрівання тіл( різних за кольором і прозорістю) променями сонця.


11.02.22
Тема: Повітря - суміш газів. Значення повітря.
Уважно переглянути відео і виконати запропановане завдання.
Увага! Онлайн-дослідження:
Цікавинки:
Як утворюються деякі явища природи?  
 Д\З: опрацювати § 29.

08.02.22
Тема: Грунт, його значення і властивості. Догляд за грунтом.
Завдання №1. 
Уважно переглянути відео і виконати запропановане завдання. (Заповнити схему, склад грунту).


Завдання№2.
Уважно переглянути відео і виконати запропановане завдання. (Накреслити таблицю та заповнити її за допомогою відео уроку).

д/з: опрацювати § 27, 28.

04.02.22

Узагальнення знань з теми: «Земля, як планета» частина 1

Кожне тестове завдання по  (0,5б.)

1. Наша планета має ... 

А) витягнуту форму  

Б) квадратну форму

В) кулясту форму

Г) циліндричну форму

2.В центрі Землі розташоване:

 А) ядро     

Б) мантія

В) земна кора

3. Один оберт навколо Сонця Земля робить за....  

А) 256 днів і 6 год.     

Б) 256 дн

В) 365 днів

Г) 328 днів

4. Один оберт навколо своєї осі Земля робить за.. 

А) 365 днів    

Б) 29 діб 

В) 24 години  

Г) 12 годин

5.Зміна дня і ночі на Землі є наслідком..... 

А) обертання Землі навколо Сонця 

Б) обертання Землі навколо осі

В) дії відцентрових сил

Г) дією приливних сил

6. Нахил осі під час руху Землі навколо Сонця спричиняє зміну:  

А) дня і ночі     

Б) пір року

В) напрямку обертання планети

Г) тривалість доби

7. Модель Землі називається…  

А) глобусом    

Б) картою 

В) планом  

Г) малюнком

8. Як називають дні, коли сонячні промені однаково освітлюють, як Північну, так і Південну півкулі? 

А) Рівнодення

Б) Сонцестояння

В) Затемнення

9.День зимового сонцестояння:  

А) 22 грудня       

Б) 22 січня

В) 23 грудня  

Г) 23 січня

10.Екватор ділить земну кулю на дві півкулі:  

А) Східну і Південну  

Б) Східну і західну

В) Північну і Південну  

Г) Північну і західну

Завдання (3б.)

Вправа  Встанови відповідність:

1

Антарктида

А

Найбільший

2

Австралія

Б

Найменший

3

Євразія

В

Найхолодніший

Завдання (4б.)

Допишіть  речення

1. Повітряна оболонка Землі називається …

2.Назвіть кількість океанів та їх назву.

3.Що таке масштаб?

 4.Що таке географічна карта?


01.02.22
Тема: Способи зображення Землі. Масштаб.


Завдання: опрацювати §26, стор. 95 виконати практичне завдання на карті (усно). За допомогою умовних позначень, скласти план місцевості (від свого будинку до школи) письмово.

22.01.21
Тема: Рухи Землі. Пори року

Що буде, якщо з неба зникне Сонце?

Чи всі куточки Землі освітлюються однаково?

Від чого залежить кількість сонячного тепла і світла на планеті?

Щоб дізнатися відповіді на ці запитання пропонує до вашої уваги навчальне відео.


ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

Доповни речення

Земля — планета _________________________ системи.

Земля обертається____________________  Сонця й навколо

______________________________. Повний оберт навколо осі

триває______  години. Цей час отримав назву_________ .

Унаслідок цього руху на Землі змінюються_________________. Завдяки__________________________ осі, обертанню

Землі в______________ бік та_____________________ 

нашої планети навколо Сонця_____________________ 

пори_ ____________.

Домашнє завдання: § 24 Робота з підручником:

19.01.21
Тема: Внутрішня будова Землі.
1.Уважно переглянути відео урок з теми.
 
2. Повторити §23, замалювати внутрішню будову Землі,
15.01.21
Тема: Форма і розміри Землі.
Уважно переглянути презентацію.
Робота з підручником та презентацією.
Використовуючи текст підручника (п. 23 сторінка 84-85),та презентацію заповніть таблицю.

Форма Землі

 

Радіус Землі

 

Площа всієї поверхні земної кулі

 

Довжина екватора

 


12.01.21
Тема: Гіпотези та сучасне уявлення про виникнення планети Земля.
Переглянути презентацію та дати відповіді на запитання (слайд №12 письмово)


18.12.20
Тема: Людина і Всесвіт. Астрономія.
Завдання: переглянути презентацію та дати відповіді на запитання (письмово).

23.10.20
Тема: Способи розділення сумішей.
1. Уважно переглянути відео з практичної роботи.
2. Дати відповіді на запитання стор.38 (усно)
3. Ознайомитися з §9.

20.10.20
Тема: Чисті речовини і суміші.
1.Уважно переглянути відео урок.

2. Завдання: опрацювати §8, відповідати на запитання стор.35 (усно)
3.Письмово, розподілити дані суміші:

повітря, нафта, томатний сік, річкова вода, соус, бетон, шоколад, молоко, чай, грунт.

Природні суміші

Суміші, виготовлені людиною





15.05.20
Внимание!!! Последнее письменное задание!Обязательно!(сдать до 20.05)
Тема: Заповедники, заказники, национальные парки и их значение для сохранения природы на Земле
1.Посмотреть видео и ознакомиться с природоохранными территориями.


2. Ознакомиться с презентацией, § 48 и подготовить сообщение про одного из животных Красной книги. (Желательно с иллюстрацией)


14.05.20
Тема: Охрана природы. Красная книга Украины.
Посмотреть видео и ознакомиться с животными и растениями Красной книги.


Ознакомиться с §47.

08.05.20
1.Выполнить задание:
Правильные утверждения обозначим знаком «+», неправильные - знаком «-».
1. В состав природы входят живые организмы и факторы неживой природы.
2. В природе животные, растения и человек между собой связаны.
3. Стремительные потоки воды не могут причинить почве вреда.
4. В местах землетрясений меняется земная поверхность.
5. Лесополосы на открытых местностях ослабляют разрушительную силу ветра.
6. Загрязнение воды, воздуха, почв никак не влияет на жизнь человека.
7. Насаженные леса, плодородные поля, загрязненные ставки - это положительное влияние человека на природу.
8. В последние годы человек очень мало вмешивается в природу.
9. Вымывание горных пород подземными водами приводит к образованию прудов на поверхности.
10. Землетрясения и вулканы - интересные и вполне безопасные природные явления.
11. Солнце влияет на изменение земной поверхности.
12. В горных породах образуются пещеры в результате внезапных ливневых дождей.

Тема: Экологические проблемы и их решение.
2. Посмотреть информационный видеоролик.
Екологічні проблеми -  це негативні зміни, що наступають у природі під впливом різних чинників.
1) Екологічні проблеми, спричинені діяльністю людини:
•  шкідливі викиди з промислових підприємств і погіршення складу повітря і води;
•  вимирання певних видів живих організмів;
•  руйнування ґрунтів і втрата ними родючості;
•  збільшення кількості автомобілів призводить до забруднення повітря продуктами згоряння палива, створює проблеми для міграцій живих організмів, яким заважають автошляхи;
•  випадкове або спеціальне завезення організмів у регіони, де вони раніше не мешкали (з Америки: колорадський жук  - шкодить пасльоновим, коренева попелиця філоксера – загибель виноградників; в Америку: непарний шовкопряд – знищив деревні насадження, гессенська муха – лани пшениці);
2) Екологічні проблеми, спричинені природними процесами: 
•   зміна клімату на планеті: аномально холодні зими і надпосушливі теплі періоди;
•  випадання надмірних опадів;
•  виверження вулканів (особливо великих);
•  катастрофічні землетруси.
3. Ознакомиться с §46, подготовить проект  по теме: "Смітити не  можна переробляти"(учебник стр.189) прислать фото

07.05.20
Тема: Человек - часть природы. Связь человека с природой.
1. Посмотреть видео урок.

2. Прочитать §45 и заполнить схему:
Вплив людини на природу

Корисний  вплив                                                  Негативний вплив

30.04.20
Прочитать §44, повт. § 33-43
Контрольная работа №2.
"Планета Земля как среда обитания организмов"

І рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала, всього 3 бали)

Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну.
1. Який ряд утворений лише назвами організмів?
а) соловей, щука, глина;                    б) вишня, планета, вовк;           в) стіл, заєць, ялина;                            г) бджола, кавун, горобець.
2. За якою ознакою рослини відрізняються від тварин?
а) дихають;                            б) живляться готовими органічними речовинами;      
в) утворюють органічні речовини з неорганічних;                  г) розмножуються.
3. Яка речовина  не потрібна рослинам для утворення органічних речовин?
 а) вуглекислий газ;             б) кисень;            в) хлорофіл;          г) вода.
4. Укажіть природну екосистему.
 а) поле;                   б) сад;                в) річка;                 г) ставок.
5. У переліку парк, акваріум, ліс, квітник:
а) штучних екосистем немає;                                б) переважають штучні екосистеми;     
в) природних та штучних екосистем порівну;     г) переважають природні екосистеми.
6. Які організми не належать екосистемі  річки:
а) рак;              б) карась;           в) миша;                  г) водорості.

ІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал, всього 3 бали)
Виберіть із запропонованих відповідей кілька правильних.
7. Пристосування тварин до періодичних змін пір року:
а) накопичення шару жиру;    б) скидання листя;    в) зміна забарвлення хутра;  г) сплячка.
8. Пристосування організмів до життя у ґрунті:
а) зір поганий або відсутній;    б) добре розвинені органи нюху і дотику;    в) кінцівки не мають кігтів;
г) коротка шерсть;    д) тіло коротке і товсте.
9. Пристосування організмів до життя і переміщення у водному середовищі:
а) плавці;    б) перетинки між пальцями;    в) органи дихання – легені;   г) обтічна форма тіла.

ІІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал, всього 3 бали)

10. Установіть відповідність між організмами та середовищем їх життя:
А лисиця                              1 ґрунтове
Б короп                                2 наземно-повітряне
В кріт                                   3 водне
4 підземне.
11. Установіть відповідність між організмом та групами до яких вони належать:
         А мухомор                       1 бурян
Б дельфін                          2 їстівні гриби
В лобода                           3 отруйні гриби
          Г шампіньйон                  4 тварини моря
12. Установіть відповідність між групами організмів екосистеми і представниками цих груп:
1.Утворювачі
А. ялина, подорожник, клен;
2. Споживачі
Б. білка, лось, мухомор;
3. Руйнівники
В. бактерії гниття, маслюк, дощовий черв’як;

Г. береза, вовк, підосичник.

 

ІV рівень ( 3 бали)

13. Опишіть екосистему саду.

24.04.20
Тема урока: Взаимосвязи между организмами. Сосуществования организмов. 
1. Посмотреть видео урок.
2. Выписать понятия и привести примеры: симбиоз, мутуализм, паразитизм.
3. Ознакомиться § 43, выполнить задание №6, стр. 167

23.04.20
Тема урока: Почвенная среда обитания.
1. Посмотреть видео урок.
2. Ознакомиться с § 42
3. Выполнить задания, которые указаны на слайдах.


17.04.20
Тема урока: Водная среда обитания.
Д/з. Параграф 41. стр.156(выполнить письменно 5 задание)
Проверка д/з по воздушно-наземной среде (ответы записать в тетрадь)
1.Особенности наземно- воздушной среды обитания.

А)Нет никаких особенностей.
Б)Наличием перепадов влаги и температуры.
В)В наземно-воздушной среде живут только птицы.
Г)В наземно-воздушной среде достаточно света и воздуха.
2.Кактус приспособился к существованию в засушливых местностях путем.....
А)Видоизменению листьев в колючки, для уменьшения испарения воды.
Б)Проникновению его корневой системы на большую глубину.
В)Цветением один раз в год.
Г)Выделением пота.
3.Как живые организмы приспособились к наземно-воздушной среде, а также к холодным температурам?
Белый медведь

Белка
Заяц

4.Дополните предложения, удалите ошибки:
Все животные, чтобы пережить холода, запасают жир
Растения пустынь имеют видоизмененные листья
6.Какие приспособления к обитанию в наземно-воздушной среде у этих животных:








16.04.20

Тема урока: Наземно-воздушная среда.





Задание.
1. Используя иллюстрации сделай конспект.
2.Прочитать параграф 40, ответить на вопросы стр. 151 (устно)

Тема урока: Разнообразие сред обитания и приспособления живых организмов к жизни в каждой из них.

1. Просмотр видео урока.
Среда обитания – это часть природы, окружающая живые организмы и оказывающая на них прямое или косвенное воздействие.
Среда обитания – условия, окружающие организм.
2. Прочитай параграф 40
Задание 3. Посмотрите фрагмент мультфильма по сказке Бианки «Путешествие муравьишки» и запишите в тетрадях, используя таблицу, какие среды обитания освоили герои сказки – насекомые. 





Тема урока: Приспособления организмов к периодическим изменениям условий окружающей среды.
1. Просмотр видео урока.



2. Прочитай параграфы 38,39 и ответь на вопросы 
1. Почему в природе происходят сезонные и суточные изменения?
2. Как животные приспосабливаются к изменениям условий среды в течение суток?
3. Какие приспособления к смене времен года имеют растения?
4. Как приспосабливаются к холодному времени года животные?
5. Напишите в тетради, какие изменения происходят с растениями и животными вашей местности в разные времена года.
Времена годаИзменения

У растенийУ животных
Весна

Лето

Осень

Зима


Комментариев нет:

Отправить комментарий