архів

19.05.20
Тема: Повторення. Значення грибів у природі та житті людини.

14.05.20
Увага! Остання письмова робота!(Обов'язково до 18.05)
Узагальнення знань з теми: "Гриби"
1. «Експрес-тести»(вірна відповідь 0,5 б).
1. До складу клітинної оболонки грибів входить вуглевод:
А) хітин;          Б) крохмаль;              В) глікоген;                  Г) целюлоза.
2. Гриби за способом живлення – це:
А) автотрофи;               Б) гетеротрофи;               В) змішаний тип живлення.
3. Тіло багатоклітинних грибів складається з ниткоподібних утворів, які називаються:
А) гіфи;                  Б) міцелій;                   В) коріння;             Г) грибниця;
4. До якої групи відносять гриби, які псують харчові продукти, спричиняють харчові отруєння та виділяють токсичні речовини:
А) їстівні;                    Б) отруйні;                  В) цвілеві.
5. Зазначте, де розташовані клітини водоростей у складі лишайнику:
А) у верхньому коровому шарі;                Б) у нижньому коровому шарі;
В) у серцевині;                                            Г) під нижнім коровим шаром.
6. Укажіть середовище, для визначення стану якого використовують лишайники:
А) організм людини;          Б) водойм;               В) грунт;            Г) повітря.
7. Укажіть гриби, які можуть паразитувати на деяких зернових культурах:
А) мукор;              Б) трутовик;                   В) ріжки;            Г) мухомор.
8. Назвіть гриб, з якого почали виготовляти антибіотики:
А) сажка;               Б) пеніцилін;                В) трутовик;                 Г) чага.
9. Назвіть гриб, який є паразитом тварин:
А) мухомор;             Б) печериця;             В) опеньок;          Г) трихофітон.
10. Сукупність гіфів грибів називають:
А) гіфи;                       Б) міцелій;                             В) коріння;            
 2. «Біологічний диктант»  (1б.)
1. Як називаються організми, які споживають органічні речовини решток рослин і тварин  _________________________________________________
2. Наука, яка займається вивченням грибів – це ________________________
3. гіфи гриба обплутують корені рослин і можуть проникати всередину кореня, утворюючи ____________________________________________
3. «Знайди пару»(2б.)
Учень повинен правильно об’єднати термін та його визначення
1. Вірусологія
2. Мікологія
3. Цитологія
4. Ботаніка
А) наука яка вивчає гриби;
Б) наука яка вивчає віруси;
В) наука яка вивчає рослини;
Г) наука яка вивчає будову й життєдіяльність клітин.


 1
 2
 3
 4





1. Аспіргіл
2. Аспіцилія
3. бліда поганка
4. сажка
А) лишайник;
Б) шапинковий гриб;
В) цвілевий гриб;
Г) паразитичний гриб.


 1
 2
 3
 4





4. «Спіймай помилку»(2б.)
1. Наука про гриби – це іхтіологія ___________________________
2. Дріжджі розмножуються статевим способом з утворенням зиготи
____________________________________________________________________
3. Гриб фітофтора відноситься до їстівних грибів _______________________
__________________________________________________________________
4. Тіло накипних лишайників нагадує щільну листкові пластинки з розсіченими чи лопатевими краями ______________________________________
________________________________________________________________
5. «Знайди зайве»(2б.)
1. Лисички, печериця звичайна, пухирчаста сажка, маслюк звичайний,  опеньок лучний ___________________________________________________
__________________________________________________________________
2. Сапрофіти, сапротрофи, гетеротрофи, автотрофи ____________________
_________________________________________________________________
3. Будова тіла лишайника: верхній коровий шар, нижній коровий шар, камбій, серцевина ____________________________________________________
___________________________________________________________________
4. Шапинка, ніжка, грибниця, корінь, покривала, пластинки ____________
_____________________________________________________________________
12.05.20
Тема: Лишайники.
1. Просмотр відео уроку.
2. Переглянути презентацію та виконати відповідні завдання, які запропоновані на сайді 20. 

07.05.20
Тема: Паразитичні гриби.
1. Просмотр відео уроку.
2.Заповнюємо таблицю за зразком.  
                 «Порівняльна характеристика грибів - паразитів»
Назва грибів-паразитів
Ознаки порівняння
Сажкові гриби
Іржасті гриби
Ріжки
Трутовик
На яких рослинах паразитують
На дикорослих та культурних злаках: пшениці, житі, кукурудзі
Паразитують на покритонасінних та вищих спорових рослинах
Житі, іноді пшениці та інших злаках
На деревах
Як відбувається зараження рослин
Під час проростання зерна у ґрунті, у період квітування злаків, зараження молодих частин злаків
Під час проростання насіння
Під час квітування спори потрапляють на квітку, де й проростають
Спори потрапляють у рани на деревах , або через кореневі волоски у ґрунті
Як проявляється хвороба ззовні
Утворюють пухлини, нарости
На уражених листках з'являються бурі плями, які нагадують іржу
Замість зернівок з'являються чорні ріжки
Утворюють нарости у вигляді копита
Значення в природі та для людини
Завдають шкоди сільському господарству
Знижують врожайність зернових культур
Ріжки містять алкалоїди, які потрапляючи в організм людини або тварин спричиняють тяжке захворювання, яке в народі має назву «злі корчі», може призвести до смерті, знижують врожайність зернових культур, використовують в медицині
Завдають шкоди садам, паркам, лісовому господарству – знищують дерева
3. Опрацювати §53, відповісти на запитання (письмово)
Закріплення.
1.     Які гриби називають паразитами? 
2.     Як відбувається зараження рослин  сажковими грибами?
3.     Чому ріжки небезпечні для людини? 
4.     У яких грибів плодові тіла нагадують копито? Чи можна збивати ці плодові тіла?
5.     Представники якого роду паразитують на овочевих культурах 

6.     Чому слід дотримуватися правил особистої гігієни? 

05.05.20
Тема: Сапротрофні - цвільові гриби, дріжджі.
1. Перегляд презентації.

2. Опрацювати §52
3. Скласти порівняльну таблицю грибів 
Група грибів
Представники
Середовище існування
Спосіб живлення
Шапинкові



Цвілеві



Дріжджі




30.04.20
Тема: Розмноження та поширення грибів.


1.Заповнити таблицю (слайд 12), виписати засоби розмноження грибів.
2.Опрацювати §49.

28.04.20
Тема: Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
1. Перегляд відео.
2. Опрацювати § 47,48 стр.219 замалювати будову печериці (мал.209).
3. Замалювати будову клітини шапинкового гриба стр.219 (мал.210).
4. Виписати та засвоїти поняття:


Тіло печериці утворює грибниця, яку науковці називають міцелій. Міцелій – це система довгих та розгалужених мікроскопічних ниток, яка розташовується у ґрунті.  Самі нитки міцелію називаються гіфами. Кожна гіфа утворена ланцюжком видовжених безбарвних клітин.
Клітини гіф вкриті щільною клітинною оболонкою, основу якої складає нерозчинна у воді та хімічно стійка речовина – хітин.
 Клітини грибів мають: клітинну мембрану, ядро, вакуолю, рибосоми, мітохондрії. У верхівковій клітині біля клітинної оболонки на самій верхівці є велика кількість ростових пухирців. 
У деяких частинах міцелію гіфи щільно переплітаються і утворюють плодове тіло.  Це та структура, де утворюються спори.
                                                  Плодове тіло складається:

                                      НІЖКА                                      ШАПИНКА

(учні записують схему до робочих зошитів)
На нижньому боці шапинки утворюються пластинки – складки плодового тіла, утворені гіфами. На верхівках цих гіф розвиваються темно – коричневі спори.  Складки на яких утворюються спори називаються гіменофор.

Гіменофор буває:

                           ПЛАСТИНЧАСТИЙ                                 ТРУБЧАСТИЙ
До того часу, як спори дозріють, гіменофор захищає часткове покривало.
23.04.20
Контрольна робота.
" Різноманітність рослин".
1 рівень( виберіть одну правильну відповідь  по 0,5 балів)
1.     Виберіть з запропонованих рослин  ті, які розмножуються спорами:
А) троянда  б) щитник чоловічий  в) яблуня  в) сосна
2.     Особина статевого покоління – це :
А) гамето фіт   б) спорофіт   г) спорангій
3. Гаметофіт переважає у:  А) папоротей  б) мохів в ) хвощеподібних  г) плауноподібних 
4. Яка рослина бере участь в утворенні торфу: А) ялина  б) сфагнум   в) хвощ польовий  г) зозулин льон
5. У яких рослин насінина утворюється в шишці:
А) покритонасінних  б) голонасінних   в) водоростей  г) спорових рослин
6. Зазначте спосіб запилення , який притаманний для сосни звичайної:
А) комахами  б) вітром  в) водою
7. До покритонасінних належить: А) кипарис  б) яблуня  в) хвощ польовий  в) ламінарія
8. У першому ярусі мішаного лісу росте: А) ламінарія  б) дуб  в) сосна  г) мох зозулин льон
9. Світлолюбною рослиною є :а) тюльпан  б) сосна  в) копитняк європейський  г) ялина
10.Зерновою культурою є: а) картопля  б) пшениця  в) полуниця  г) огірок
2 рівень ( по 1,5 бала)
11. Установіть відповідність між рослинами та відділами, до яких вони належать. 1) троянда  2)  ялина    3)  плаун  булавовидний  4)  черешня  5) зозулин льон
А)  мохоподібні   Б) покритонасінні    В) голонасінні   Г) плауноподібні
12. Виберіть і випишіть рослини класу Однодольні: горох, пшениця, квасоля, лілія, цибуля, шипшина, вишня, айстра, ячмінь, кукурудза, береза, сосна , пролісок, конвалія, помідор, перець, часник, тюльпан.
3 рівень
 13. Виберіть із запропонованих термінів зайвий і поясніть чому: ялина, липа, сфагнум, горобина.( 2 бал)

14. Виберіть з запропонованих рослин  багаторічні, поясніть свій вибір: морква, груша, тюльпан, буряк, черешня, піони, капуста, картопля, троянда. ( 2 бал)


21.04.20
Тема: Рослинні угрупування.




Презентація та тест до уроку 16.04.20

  Перевірка д/з
Виконай тестові завдання.

1.Оберіть приклади впливу антропогенних екологічних чинників:
 а) запилення квіток липи бджолами
 б)природне заростання водойми
           в)осушування боліт
                               г)вирубування лісів
                      д)зміна клімату
                                     е)ультрафіолетове випромінювання
                                    ж)наслідки аварії на Чорнобильській АЕС
                                  з) забруднення річок пестицидами

2.На малюнку зображена рослина, яка має життєву форму: 
                                                                  а) дерева  

                                                                    б)чагарники

                                                                   в)чагарнички

                                                    г) трав'янисті рослини 
3.До якої групи відноситься рослина,  
 зображена на малюнку?
        а) Тіньовитривалі    
б)Тіньолюбні
в)Світлолюбні  

                    4. До якої групи рослин відноситься рослина, зображена на фото?  
а)Тіньовитривала    
б)Тіньолюбна
в)Світлолюбна

                  5. За умовами освітлення рослини поділяють на:
а)холодовитривалі, теплолюбні
               б) світлолюбні, тіньовитривалі, тіньолюбні
                         в)посухостійкі, помірно вологолюбні, вологолюбні, водні

6. Життєві форми рослин:
а)деревні
        б)напівдеревні
в)водні
г)травянисті

                                   7. Дрібні або згорнуті у трубочку                        тверді листки з потовщеною кутикулою мають: 
а)водні рослини
б)вологолюбні рослини
в)посухостійкі рослини
г)помірно вологолюбні рослини

                   8. Пристосуванням верблюжої колючки до посушливих умов є:
а)сріблястого кольору листки
б)перетворення листків на колючки
в)запасання води у мясистих листках
г)дуже довга коренева система
                          9. До якої екологічної групи належить дана рослина:
а)водна рослина    
б) вологолюбна рослина
в) помірно вологолюбна
г)посухостійка

                            10. Як називаються компоненти                             середовища, які впливають на живі організми?
а)екологічні фактори
б)екологічні групи
в)умови середовища
г)комплекс факторів

                      11. Вкажи визначення, правильне                                  для поняття "екологічна група"
                         а)група рослин, які проживають на забруднених територіях
                             б)група рослин, виділена за                                        відношенням до окремого основного фактора
                              в)група рослин, які проживають в умовах помірного зволоження

                      12. Вкажи, які з цих рослин не є холодовитривалими:
а)морква, горох, жито
                           б)кукурудза, огірок, диня,                                      в)баклажани, кукурудза, томати
  
        14.04.20

Тема уроку: Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Життєві форми рослин.

Перевірка д/з

виконати тестові завдання у робочому зошиті
            Вибрати одну або декілька правильних відповідей.
1.Укажіть ознаки класу Дводольні:
А  листки із сітчастим жилкуванням
Б  стрижнева коренева система
В  мичкувата коренева система
Г  листки з дуговим жилкуванням
 2.Систематична категорія, у яку об’єднують види,— це:
А відділ  В вид
Б рід                 Г клас
3.Укажіть ознаки, які властиві тільки покритонасінним:
А насінина  В корінь
Б квітка  Г плід
4.Найвищою систематичною одиницею серед названих є:
А відділ  В вид
Б клас                 Г рід
5.Укажіть ознаки класу Однодольні:
А головний корінь добре виражений
Б листки переважно сидячі, прості, цілісні
В трав’янисті, рідше дерев’янисті рослини
Г зародок з однією сім’ядолею
Відео урок

Завдання: параграф 45 зробити конспект, 46- прочитати.


Тема уроку: Покритонасінні або Квіткові.


Працюємо з презентацією.


Комментариев нет:

Отправить комментарий